„Cost-cutting“, o expresie care se face tot mai auzită printre managerii ai căror companii se confruntă cu criza. De unde vor tăia însă şi cum va influenţa acest demers piaţa? Pentru unii, invocarea impactului crizei financiare se dovedeşte o scuză bună pentru a justifica restructurări sau regåndirea afacerilor, cauzate, de fapt, de decizii pripite, evaluări prea optimiste sau realităţi ale pieţei care nu au fost luate în calcul. Vezi sectorul imobiliar şi a
„Cost-cutting“, o expresie care se face tot mai auzită printre managerii ai căror companii se confruntă cu criza. De unde vor tăia însă şi cum va influenţa acest demers piaţa?
Pentru unii, invocarea impactului crizei financiare se dovedeşte o scuză bună pentru a justifica restructurări sau regåndirea afacerilor, cauzate, de fapt, de decizii pripite, evaluări prea optimiste sau realităţi ale pieţei care nu au fost luate în calcul. Vezi sectorul imobiliar şi al construcţiilor, unde dezvoltatorii nu au ţinut cont de cererea solvabilă, sau piaţa auto, în care invazia importurilor second hand a determinat scăderea vånzărilor importatorilor. Acestora, criza le-a pus capac peste afacerile deja vulnerabile şi, la råndul lor, au determinat o reacţie în lanţ pe orizontală, cum ar fi impactul asupra producătorilor de materiale de construcţii. Pentru alte afaceri, criza financiară a determinat tăierea surselor de finanţare, dar criza economică îşi va face simţită prezenţa de abia după sărbători. Toate companiile se gåndesc însă să taie costurile, indiferent de motive. Producătorul de echipamente de sudură şi sårmă Ductil a decis să demareze, din luna noiembrie, un program de scădere graduală a costurilor. „Vor fi reduse, în primă fază, cheltuielile nelegate de activitatea de bază (subcontractori de diverse tipuri, consultanţă, divertisment etc.)“, ne-a declarat directorul general Răzvan Bătrînu. De asemenea,