General Motors caută soluţii disperate pentru a evita soarta Chrysler. General Motors (GM) se confruntă săptămâna aceasta cu o serie de termene limită, printre care şi o decizie a guvernului german asupra ofertantului pentru divizia Opel. Falimentul pare să fie singura soluţie pentru gigantul auto american. Sindicatul muncitorilor din industria auto americană se va întâlni cu conducerea companiei, la Detroit, pentru un vot de aprobare a acordului negociat săptămâna trecută, privind reducerea costurilor de lucru.
Costuri cu 30% mai mici
Aprobarea contractului, care ar schimba modalitatea de plată a celor 20 de miliarde de dolari destinaţi unui fond al sindicatului, reprezintă una dintre problemele care trebuie soluţionate de GM înainte de 1 iunie, termen limită impus de administraţia Obama pentru restructurare.
Noul contract reduce costurile de lucru pe oră ale angajaţilor canadieni cu aproape 30%, incluzând concesiile aprobate anterior. GM se confruntă săptămâna aceasta cu o serie de termene limite interimare, printre care o decizie a guvernului german asupra ofertantului preferenţial al diviziei Opel.
De asemenea, GM va afla ce sumă din datoriile de 27 de miliarde dolari a fost schimbată în acţiuni. GM a avut ca obiectiv ştergerea a 90% din datoriile sale, ţintă considerată de analişti drept imposibil de atins.
Dar cu Opel cum rămâne?
Guvernul german a negat că are în vedere o posibilă divizare a constructorului Opel, înaintea ultimei runde de discuţii între oficialii guvernamentali şi directorii companiei italiene Fiat.
Guvernul Germaniei a clarificat că GM va avea cuvântul final asupra cumpărătorului Opel, dar oficialii de la Berlin vor juca un rol important în decizie, pentru că li se cere că ofere miliarde de euro drept garanţii pentru împrumuturi, ca parte a un