Pentru obţinerea certificatului de urbanism, act informativ prin care se solicit documentele necesare autorizării unei lucrări de către Primăria Galaţi, reprezentanţii Asociaţiilor de proprietari trebuie să completeze o cerere tip.
Formularul se găseşte la Centrul de Informare a Cetăţeanului din strada Fraternităţii nr.1 sau pe site-ul primăriei la adresa http://www.primaria.galati.ro
La cerere se anexează două exemplare din Documentaţia Tehnică de Certificat de Urbanism întocmită de un arhitect autorizat. DTCU conţine un plan de situaţie pe suport topografic (vizat OCPI), scara 1/500, cu marcarea construcţiei propuse, un plan de încadrare în zona şi un memoriu justificativ cu descrierea soluţiilor arhitectural-urbanistice propuse.
Pentru imobilele înscrise în evidenţele Oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară (OCPI) este necesar un extras de plan cadastral şi un extras de carte funciară pentru informare actualizat la zi, eliberat de către Ofociul de Cadastru.
Se va ataşa dovada achitării taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism. Mai sunt necesare fotografii ale faţadei existente a blocului (o fotografie cu toată faţada blocului plus fotografii de detaliu în dreptul fiecărui apartament unde a fost modificată faţada prin lucrări de termoizolare).
Arhitectul-şef eliberează certificatul de urbanism
Cererea însoţită de documentaţia sus-menţionată este înaintată de către Instituţia Arhitect Şef din cadrul Primăriei pentru analiză, urmând să se elibereze certificatul de urbanism. În certificat sunt menţionate documentaţiile şi avizele necesare pentru obţinerea autorizaţiei de construire.
Viceprimarul Nicuşor Ciumacenco s-a decis să prelungească şi termenul în care se pot depune cererile pentru autorizaţiede construcţie.
"În cazul celor care au executat deja astfel de lucrări ş