Primăria Alba Iulia se confruntă anual cu sute de procese. Majoritatea acestora ţin de domeniul fondului funciar. La Departamentul Juridic din cadrul instituţiei îşi desfăşoară activitatea trei angajaţi. Administraţia locală a recurs la serviciile avocaţilor externi pentru că angajaţii nu fac faţă numărului mare de procese.
Avocatul, soluţia de compromis
Chiar dacă în cadrul Primăriei Alba Iulia funcţionează un departament juridic, municipalitatea a decis să apeleze şi la patru avocaţi. „Departamentul juridic are în structură doi jurişti care reprezintă instituţia în instanţă şi încă unul care se ocupă de munca de secretariat, de pregătirea dosarelor ce privesc consiliul local“, a precizat Mihai Coşer, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia.
Robert Toacă, Ciprian Laurenţiu Ţîr Hârceagă, Marcel Simion şi Dana Toma, sunt avocaţii care se ocupă de cazurile la care nu fac faţă cei trei angajaţi ai primăriei. „S-a apelat la această soluţie deoarece nu se făcea faţă la volumul mare de muncă. În plus, există un spectru larg de probleme delicate şi este nevoie de oameni specializaţi pentru a se ocupa de aceste procese. Contractul acestora este confidenţial“, a mai spus Coşer.
700 de procese în 2009
Anul trecut, Primăria Alba Iulia a avut un număr de aproximativ 700 de procese. Un număr de 200 dintre acestea au rămas pe rol şi în 2010. Potrivit unor surse neoficiale, onorariul pentru un proces este de 300 de lei.
„Aproximativ jumătate din cele peste 700 de procese pe care le-am avut anul trecut, au fost repartizate celor doi avocaţi cu care lucrăm, Robert Toacă şi Ciprian Hârceagă. Contează foarte mult experienţa pe care aceştia o au, pot face faţă unui volum mai mare de muncă. Unul dintre cei trei angajaţi de la noi este debutant, în consecinţă nu poate duce la îndeplinire toate sarcinile. Din punct de vedere financ