Proprietarii de restaurante din Romania se confrunta de multa vreme deja cu problema lipsei de pregatire a angajatilor. Dragos Panait, fondatorul Red Angus Steakhouse, povesteste intr-un interviu acordat Wall-Street.ro dificultatile pe care le intampina in gasirea angajatilor potriviti, precum si planurile de dezvoltare.
Frima Operative Steakhouse Group a deschis in 2010 restaurantul din Centrul Vechi si in 2011 o unitate in Cartierul Francez din Bucuresti.
Fiecare unitate are in medie 20 de angajati.
"Recrutam greu oamenii, gasesc un ospatar dupa 50-60 de interviuri fata in fata, dupa ce verific 500 de CV-uri. Este un proces dificil pentru ca, desi spun ca au lucrat ani de zile in restaurante, nu stiu despre calitatea serviciilor. (...) Cand le-am spus ca vom face o intalnire lunara pentru a discuta ce nu merge bine, au reactionat spunand ca nu inteleg motivul, ca nu este vina lor, in loc sa se simta importanti si sa inteleaga ca opinia lor conteaza", a explicat Panait.
Potrivit acestuia, restaurantele Reg Angus se confrunta cu o fluctuatie de personal stam importanta, rulaj care afecteaza in general industria de profil de pe piata locala.
"Multi se uita la cat bacsis fac, iar daca nu le convine pleaca in alta parte. Pe de alta parte, oamenii buni aleg sa plece pe croaziere in afara pentru mai multi bani", a precizat Dragos Panait.
Pentru a avea o echipa care sa dea dovada de profesionalismul pe care el insusi l-a intalnit in afara, Dragos Panait recruteaza personal fiecare angajat si spune ca nu angajeaza oameni care nu vor mai mult.
Avem programe de motivare, cum ar fi "Angajatul lunii". Vrem langa noi oameni care sa isi doreasca mai mult. Nu angajez oamenii care imi spun ca si pe viitor vor sa ramana tot ospatari, de exemplu", mai spune el.
Despre business in Centrul Istoric Dragos Panait reconoaste ca business