„Adevărul de Seară“ şi Europa FM caută împreună cele mai periculoase gropi din ţară. În următoarele zece zile vom prezenta cele mai mari gropi de pe străzile Botoşaniului. Cititorii ne pot semnala şi altele la adresa gropi@adevarul.ro.
La numai 10 metri de indicatorul ce anunţă şoferii că au intrat în Botoşani dinspre Iaşi, aceştia sunt întâmpinaţi cu o groapă demnă de cartea recordurilor.
La topirea zăpezii avea dimensiuni de numai 1 metru pătrat şi o adâncime de 20 de centimetri. Odată cu trecerea timpului, în jurul ei au apărut alte gropi mai mici, iar acum o întreagă bandă de circulaţie este impracticabilă.
„Jantele trebuie înlocuite“
„Cel mai greu este noaptea. Şoferii care nu fac des drumuri în afara oraşului nu ştiu de capcană şi au impresia că doar diferenţa de nivel a făcut să rămână apa pe sensul de mers. După ce dau cu maşina în groapă se duc direct la vulcanizare pentru că nu ai cum să scapi cu roţile întregi“, a declarat Valentin Pricopi, şofer.
Municipalitatea ridică din umeri, în timp ce şoferii strâng din dinţi cu gândul la banii pe care trebuie să-i cheltuie pentru a-şi putea continua drumul. „Gropile din oraş sunt de două ori mai numeroase decât în anii precedenţi. În 90% din cazuri se distrug jantele. Cauciucurile mai pot fi folosite după ce li se montează o cameră. Jantele trebuie înlocuite“, a explicat Ciprian Şerban, angajat la o vulcanizare.
Cele mai mici avarii după ce se intră în plin într-o groapă ca cea din faţa Pensiunii Lebăda, scot din buzunarul şoferilor minim 600 de lei.
Cu aceşti bani poţi să cumperi o jantă la mâna a doua, un cauciuc şi să plăteşti manopera de la vulcanizare. Banii sunt recuperaţi numai de şoferii care au asigurare Full Casco la maşină. „Mi-am făcut asigurare încă de la începutul iernii. Maşina este nouă şi mi-a fost frică să nu o tamponez