Un sfert de veac. De atât a fost nevoie pentru ca România să termine autostrada de 211 kilometri care leagă Bucureştiul de Constanţa. Primul tronson, Cernavodă-Feteşti, a fost inaugurat în 1987. Pe 29 noiembrie 2012 va fi dat în folosinţă şi ultimul tronson: Cernavodă-Medgidia. Pe acesta se circulă în prezent pe câte un singur sens, iar pe 29 noiembrie este anunţată şi deschiderea celorlalte două sensuri. Informaţia a fost furnizată neoficial de către reprezentanţii constructorului. Surse din PSD au confirmat data şi au afirmat că la tăierea panglicii este aşteptat prim-ministrul Victor Ponta, alături de parlamentari şi candidaţi USL. Victor Ponta a fost prezent şi la inaugurarea actualelor două sensuri de mers între Cernavodă şi Medgidia pe 19 iulie.
Amânare electorală?
O vizită realizată săptămâna trecută pe traseul autostrăzii ar fi demonstrat oricărui şofer că lucrările sunt gata. Stratul de uzură este turnat, despărţitoarele de drumuri sunt montate, marcajele rutiere şi panourile sunt de asemenea prezente. Echipele de muncitori mai aveau de lucru numai la consolidarea malurilor de pământ. Există voci care spun că inaugurarea oficială ar fi amânată pentru ultimele zile de campanie electorală.
Fără benzinării sau semnal la mobil
În ciuda inaugurării iminente, tronsonul Cernavodă-Medgidia nu va avea câteva dintre facilităţile unei autostrăzi adevărate. Este vorba despre staţii de combustibili, toalete, spaţii de refugiu şi chiar semnal GSM. Zeci de şoferi s-au plâns, de la inaugurarea tronsonului dintre Cernavodă şi Constanţa, că nu îşi pot folosi telefoanele mobile pe o bună distanţă din autostradă. E drept, inaugurarea de pe 29 noiembrie înseamnă practic deschiderea traficului pe patru benzi, ceea ce nu echivalează cu recepţia finală a lucrărilor.
Prima inaugurare, în 1987
După prima inagurare, cea a tronsonului Feteşt