Azi este termenul-limită pentru depunerea ofertelor îmbunătăţite de preluare a concernului german de către Magna International, grupul RHJ International şi Beijing Automotive Industry Holding. Cu toate că autorităţile germane îi preferă pe canadienii de la Magna, oficialii General Motors, nemulţumiţi de oferta propusă, ar putea alege un alt câştigător. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor finale de preluare a Opel se încheie astăzi. Astfel, ofertele îmbunătăţite ale Magna International Inc., RHJ International şi Beijing Automotive Industry Holding vor fi din nou analizate în vederea stabilirii unui cumpărător final. În schimb, Fiat îşi va păstra oferta, spun surse apropiate discuţiilor, citate de Bloomberg. Iar decizia luată de General Motors (GM) va fi comunicată Berlinului până la sfârşitul săptămânii.
Probleme cu ruşii
Autorităţile germane, care au fost de acord să sprijine Opel cu 1,5 miliarde de euro, sunt în favoarea ofertei prezentate de Magna. „Chiar dacă grupul de investiţii RHJ este dispus să renunţe la mai puţin de 10.000 de locuri de muncă la uzinele GM din Europa, comparativ cu cele 11.000 propuse de Magna, nu înseamnă că oferta lor este mai atractivă“, a declarat ministrul german adjunct al Economiei, Jochen Homman.
Cu toate că au fost declaraţi favoriţi de către statul german la 30 mai, canadienii de la Magna nu sunt şi preferaţii General Motors.
Problema principală o reprezintă parteneriatul dintre Magna şi OAO Sberbank, cea mai mare bancă de investiţii din Rusia, dar şi cu producătorul de automobile, GAZ, în spatele căruia se află omul de afaceri rus Oleg Deripaska. Practic, prin investiţiile propuse, participaţia GM la uzinele Opel din Rusia s-ar reduce mai mult decât era stabilit iniţial, spun surse citate de Bloomberg, ceea ce ar dilua puterea de decizie a constructorului american. @