Mulţi îl lasă să zacă în motor şi radiator cu anii, neştiind că trecerea timpului îi afectează proprietăţile. Vom intra în prima lună a iernii, iar cu fiecare zi ce avansăm în sezonul rece există riscul ca şoferii să suporte reparaţii extrem de costisitoare în lipsa antigelului cu punct de congelare adecvat.
De ce crapă motorul în lipsa antigelului?
Apa a stat dintotdeauna la baza sistemelor de răcire ale automobilelor, dar dacă iarna este utilizată singură, aceasta are efecte distrugătoare pentru motor. Cel mai grav lucru este faptul că apa solidifică la zero grade Celsius, mărindu-şi în acelaşi timp şi volumul, ceea ce determină spargerea blocului motor. Din acest motiv este necesară amestecarea cu o substanţă ce coboară punctul de îngheţ, mai precis antigelul.
Ce este antigelul?
De mulţi ani se utilizează substanţe pe bază de glicol etilenic şi aditivi care îndeplinesc diverse sarcini. Funcţia anticongelare variază în funcţie de concentraţie (se pleacă de la -12 grade Celsius cu 25% glicol şi restul apă, la -65 de grade C cu 70% antigel şi 30% apă.
Ce alte beneficii aduce antigelul introdus în motor şi radiator?
Pe lângă împiedicarea îngheţului fluidului de răcire, lichidele moderne au proprietăţi anticorozive (împiedică agresiunea fluidului asupra metalelor cu care vin în contact), antidepunere şi antispumă. Puterea antidepunere este necesară pentru a evita formarea depozitelor de calcar sau de altă natură care ar putea reduce schimbul termic şi astfel eficacitatea sistemului. Aceasta din urmă poate fi compromisă şi de formarea de spume provocate de circulaţia lichidului, ce se contracarează prin folosirea unor aditivi speciali.
Atenţie! Antigelul introdus trebuie să fie compatibil cu materialele din motorul maşinii tale!
Alegerea antigelului trebuie să se facă ţinând cont de materialele din care este fabricat motorul. Din