In Romania, politica de privatizare nu este politica de stat, iar singurul obiectiv urmarit de Guvern prin privatizarea CFR Marfa a fost sa nu intrerupa legatura cu FMI, ceea ce ar fi insemnat izolarea noastra pe plan international, considera consultantul financiar Valentin Ionescu, fost ministru al Privatizarii.
Acesta a declarat pentru Ziare.com ca nu poate da un verdict in ceea ce priveste succesul sau insuccesul privatizarii CFR Marfa, in conditiile in care PNL si ministrul Relu Fenechiu au numit-o un mare succes, in timp ce alte voci au considerat-o un esec total.
"Eu nu dau verdicte, dar pot sa spun un singur lucru: privatizarea asta a fost pregatita prost si daca un lucru este pregatit prost, e greu de presupus ca va iesi bine", a comentat Valentin Ionescu.
Acesta a enumerat nu mai putin de 5 probleme pe care le ridica privatizarea CFR Marfa, asa cum s-a derulat acest proces pana in prezent.
"Prima este ca ajutorul de stat pentru CFR Marfa nu a fost solutionat. Al doilea aspect este ca odata ce se preia aceasta companie de catre Grupul Feroviar Roman, problema acestui ajutor trebuie rezolvata de noul proprietar, daca statul, prin Ministerul Transporturilor, nu a solutionat aceasta chestiune. Planul de restructurare o sa ia destul de mult timp.
A treia problema este ca societatea se afla sub presiunea platii datoriilor pe termen foarte scurt, chiar catre stat si catre alti furnizori. A patra problema este ca in perioada imediat urmatoare, adica pe termen scurt, Consiliul Concurentei trebuie sa se pronunte asupra concentrarii economice care s-a produs ca urmare a acestei privatizari, intrucat GFR, de la 25% a ajuns la 80% din piata si o cifra de afaceri care depaseste limita de 10 milioane de euro, cat e prevazut in lege.
A cincea chestiune, care e tot o problema de piata, este ca GFR spune