Când toată omenirea trăieşte "corporate", e greu pentru un tânăr artist să se adapteze în totalitate condiţiilor concurenţei. Locul pe piaţa de artă e greu de câştigat de un tânăr pictor, dar sunt şi companii cu iniţiativă, care le sar în ajutor.
Un magazin de artă online a-nceput să organizeze expoziţii lunare în lobby-urile hotelurilor de lux din Bucureşti, după ce a înregistrat un mare succes pe Internet şi cu ocazia câtorva "ieşiri în lume", printre care una la ambasada României de la Washington. AtelierMix.ro vinde artişti tineri, promovându-le talentul chiar în spaţiile în care omul-corporate contemporan îşi desfăşoară mai des activitatea, stfel încât arta să nu mai treacă neobservată. Fondatorii spun că valoarea unei opere contemporane se poate tripla, în scurt timp de la momentul achiziţiei, în circa trei ani. "Am început cu şase artişti pe care i-am selectat iniţial. Cu fiecare am avut o întâlnire, am văzut atelierele şi lucrările, înainte de a afişa lucrările pe site. Suntem în business de doi ani. Am mers în prima fază pe câteva evenimente pentru a promova artiştii tineri, proaspăt lansaţi, pe care încercăm să-iajutăm să-şi facă un nume şi o carieră în acest domeniu. În aprilie vom merge la Milano, iar în septembrie, la Paris, la târguri de design, pentru că vrem să integrăm arta în design şi să facilităm această tranziţie de la galerie către casele oamenilor, în designul de interior", spune Floriana Ionescu, fondatorul AtelierMix.ro. Ea explică şi faptul că piaţa de artă din toate ţerile lumii este echilibrată, iar cotele sunt aproximativ uniforme, datorită globalizării. Acest fenomen îi ajută pe artiştii tineri să concureze "pe picior de egalitate" cu artiştii din alte state, la aceleaşi standarde şi cu aceleaşi preţuri, într-o economie de piaţă unde şi arta este un produs vandabil, iar artiştii se pot gândi serios la o carieră în acest domeni