Sunt milioane de aplicatii de vanzare in magazinele mobile si sute de milioane de website-uri de publishing si comert asa ca simplul fapt ca lansezi un proiect nu iti garanteaza, nici pe departe, succesul. A construi produsul este partea usoara. Partea dificila este a reusi sa aduci clientii la pagina ta.
A construi relatii cu clientii, unul cate unul, este un proces ce nu trebuie intrerupt. Doi pasi importanti pentru a atrage clienti sunt achizitia si activarea lor, scrie Entrepreneur.com.
In faza de achizitie, clientii invata despre produs inainte de a-l cumpara. Daca vorbim de aplicatii web/mobile, eforturile se axeaza pe aducerea de cat mai multi clienti posibili la “usa de intrare” – landing pageul. Acolo, potentialii clienti sunt incurajati sa afle cat mai multe despre produs.
A doua faza, activarea, este momentul in care clientii se arata interesati de un download gratuit/test, cer mai multe informatii sau chiar cumpara direct. Clientii trebuie considerati “activati” chiar daca nu cumpara sau nu se inregistreaza, atata timp cat compania are destule informatii pentru a-i recontacta (e-mail, telefon, text etc) si acordul explicit al potentialului client in acest sens.
Spre deosebire de vanzatorul “din usa-n usa” din trecut, jobul tau pe Web este sa atragi clienti la tine, mai degraba decat sa te duci tu la ei.
Primul pas in procesul de achizitie si al activarii clientilor este sa intelegi cum cumpara oamenii si sa reusesti sa interactionezi cu ei.
Pasul unu: Oamenii au o problema sau o nevoie. Si atunci…
Pasul doi: Incep sa caute solutii. In cea mai mare parte, in acest an, ei cauta pe Internet. Cel mai des se intampla pe Google dar si pe Facebook.
Pasul trei: Nu cauta foarte mult. De fapt studiile arata ca internautii cauta doar printre primele link-uri si atat (cat de des cauti mai departe de prima pa