Marile centre comerciale cunoscute sub numele de "mall" sunt pe cale de a suferi o mutaţie radicală, cel puţin în America. Acoperişurile sunt date la o parte, lumina naturală ia locul luminii Marile centre comerciale cunoscute sub numele de "mall" sunt pe cale de a suferi o mutaţie radicală, cel puţin în America. Acoperişurile sunt date la o parte, lumina naturală ia locul luminii artificiale de neon, scările mobile au dispărut, galeriile de o parte şi de alta cărora se înşiruiau buticurile sunt înlocuite cu străzi plantate cu arbori şi împodobite cu fântâni arteziene. Vizitatorii vin nu numai ca să-şi facă diferitele cumpărături, dar şi să-şi odihnească ochiul, să se recreeze în fotolii confortabile cu învelişuri de piele, să ia masa la restaurante, şi nu la simple fast-food-uri, şi să-şi satisfacă simţul estetic, asistând la concerte în aer liber sau parcurgând expoziţiile de artă... Un concept urbanistic cu totul nou Denumirea de "mall" nu mai e potrivită, noul termen este acela de "lifestyle center", un concept urbanistic cu totul nou. Clasicului centru comercial sub acelaşi acoperiş, după modelul primului mall, construit în 1956, într-o suburbie a oraşului Minneapolis, îi succede un oraş pietonal în miniatură, cu tot ceea ce îi este necesar omului modern. Termenul a fost creat spre sfârşitul anilor ?80 de firma de construcţii Poag & McEwen, dar noua tendinţă a devenit tot mai evidentă în ultimii doi ani. Spre deosebire de mall-urile masive, fără ferestre şi care, bazate pe principiile spaţiului închis, tind să ocupe zeci şi zeci de hectare, centrele de lifestyle se întind pe suprafeţe mai mici, fiind construite pe spaţii deschise. Omul simte că respiră aer curat, nu mai are senzaţia că este apăsat de pereţii care-l înconjoară din toate părţile, se află în mijlocul naturii, nu izolat de ea. Noile centre sunt aşezate în apropierea cartierelor rezidenţiale, loc