În timp ce canalul YouTube a depăşit cu mult postul de televiziune MTV, videoclipurile în care versurile apar pe ecran („lyrics video“) au devenit unul dintre cele mai importante instrumente de marketing on-line, acestea generând cu mult peste 100 de milioane de vizualizări, după cum se arată într-o analiză elaborată a jurnaliştilor de la „The Hollywood Reporter“.
Spre deosebire de videoclipurile elaborate difuzate de MTV, precum cel al lui Sean „Puff Daddy“ Combs pentru melodia „Victory“, care l-a costat 2,5 milioane de dolari, clipurile în care apar versuri nu sunt altceva decât „mizerie ieftină“, notează „The Hollywood Reporter“.
„Este o modalitate imediată şi eficientă de a introduce muzică nouă“, spune Cee Lo Green, pionier al clipurilor cu versuri cu single-ul din 2010, „F** You“, care a adunat rapid peste 11 milioane de vizualizări. „Ceea ce a făcut Cee Lo a fost un lucru foarte inteligent“, este de părere Larry Mestel, director şi CEO al companiei „Primary Wave Music“.
Totuşi, internauţii nu au reinventat roata, căci în documentarul din 1966, „Don't Look Back/ Nu privi înapoi“, Bob Dylan a fost prezentat ca un inovator al videoclipurilor muzicale. În timp ce piesa „Subterranean Homesick Blues“ era cântată, Dylan mânuia nişte pancarte pe care erau scrise versurile melodiei. Ideea videoclipului a fost în scurt timp preluată şi de alţi artişti, asta pentru că ceea ce vedeai în videoclip sugera o legătură între a asculta un cântec şi a-i citi versurile în acelaşi timp.
Revenind în zilele noastre, studiourile de înregistrări „Disney's Hollywood Records“ şi-au dedicat energia şi resursele pentru a produce cât mai multe „lyrics video“. Un astfel de videoclip este „Heart Attack“ al cântăreţei Demi Lovato, care are peste 12,6 milioane de vizualizări, în timp ce noul ei „lyrics video“, „Neon Lights“, a s