Acum vă enervează calupurile de publicitate difuzate din sfert în sfert de oră la tv. Pu-blicitatea face parte din viaţa noastră şi probabil că cei mai mulţi nici nu-şi închipuie lumea fără ea. Însă, ceea ce acum e intrat în normal, în zorii secolului trecut era o noutate. Muzeul „Casa Mureşenilor” vă propune, timp de trei săptămâni, o incursiune în Germania începutului de secol XX, într-o lume „dominată” de publicitatea artistului Lucian Bernhard, într-o expoziţie dedicată artistului punct de referinţă pentru publicitatea marilor companii chiar şi azi. Tot cu această ocazie, azi şi mâine, de la ora 11.00, elevii braşoveni pot participa la muzeu la un workshop de publicitate ţinut de designerul grafic german Hubert Riedel.
Operă de actualitate, artist intrat în anonimat
Prin stilul şi creaţia sa, Lucian Bernhard a marcat şi influenţat decisiv arta afişului de la cumpăna dintre secole. Afişele publicitare ale marilor firme precum Bosch, Kaffee HAG sau Pelikan se orientează şi astăzi după exemplele create de Bernhard la începutul secolului trecut, însă puţini sunt cei care ştiu acest lucru. Expoziţia este realizată în colaborare de către Muzeul „Casa Mureşenilor” şi Centrul Cultural German, exponatele fiind puse la dispoziţie de către Institutul pentru Relaţii Externe din Germania. Expoziţia a fost deschisă, ieri, de către consulul Germaniei la Sibiu, Thomas Gerlach, care le-a spus braşovenilor prezenţi că „această expoziţie prezintă şi aspecte ale vieţii culturale evreieşti de la începutul secolului XX, Lucian Bernhard fiind un artist evreu”. „Pentru Germania, Lucian Bernhard a fost unul dintre cei mai importanţi artişti publicitari ai acelei vremi. Vorbim de începuturile reclamei la vremea respectivă, iar artistul este unul dintre exponenţii artei publicitare. Chiar dacă el a creat publicitatea pentru mărci cunoscute şi la noi, este mai puţin cunos