Miscarea Google de a diminua vizibilitatea site-urilor ce ofera informatii putine si “la mana a doua” in rezultatele cautarilor are deja un impact dramatic, la doar o saptamana de la shimbarea algoritmilor de cautare, sustin companiile ce analizeaza datele cautarilor de pe motoare specializate.
Multe site-uri care anterior se situau sus in rezultatele cautarilor pe anumiti termeni cheie au coborat abrupt. Unele site-uri care au fost afectate negativ de aceasta schimbare isi apara continutul si spun ca informatiile lor au fost “ingropate” pe nedrept alaturi de site-uri “rau famate” de pe Internet.
Pe de alta parte, unele retele sociale, site-uri de retail si de stiri cunoscute au iesit invingatoare, crescand in ranking-ul Google, scrie The Wall Street Journal.
Oficialii Google au declarat saptamana trecuta ca schimbarea va afecta site-urile ce publica continut de calitate redusa, copiata si fara valoare adaugata pentru vizitator. Compania estimeaza ca schimbarea algoritmilor de cautare va afecta circa 12% din cautarile efectuate in SUA, in curand urmand sa se extinda pe plan international, inclusiv in Romania.
“Unele dintre site-uri vor creste, altele vor scadea, in functie de relevanta continutului si factorii de originalitate”, au scris pe blogul Google doi ingineri ai companiei, Amit Singhal si Matt Cutts. “Site-urile cu analize aprofundate, raporturi bine puse la punct, vor creste”.
Duminica, un purtator de cuvant al companiei a spus ca feedback-ul primit a fost pozitiv. “Am scazut rangul acelor site-uri unde userii dau, in mod frecvent si foarte repede, ‘back’ dupa ce intra pe el de pe motorul de cautare. Acest lucru indica lipsa de satisfactie a oamenilor in ceea ce priveste continutul acelor site-uri”.
Desi Google nu a nominalizat site-uri ce vor fi afectate negativ de schimbarea algoritmilor cautarilor, este stiut