Din 10 iulie 2013, primul tronson al ocolitoarei Braşovului a intrat în conservare, după ce firma care executa lucrările, Alpine Bau Gmbh a intrat în insolvenţă. Lucrările nu au fost definitivate decât în proporţie de 56%, iar, de atunci, Compania de Drumuri nu a reuşit încă să organizeze o nouă licitaţie.
Şeful Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri Braşov, Viorel Costea, a precizat că pentru conservarea lucrărilor efectuate se cheltuiesc 10.000 de lei lunar, bani care se duc de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor. O nouă licitaţie va fi se pare la primăvară, scrie newsbv.ro.
„Sperăm ca până în primăvară să se desemneze noul constructor, fiindcă în contract nu era prevăzut să preia lucrarea următorul clasat la licitaţie şi cred că o firmă bună va reuşi să definitiveze proiectul în maximum patru luni”, a explicat Costea. Acesta a ţinut să sublinieze faptul că de fapt, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale (CNADNR) nu pierde nici un leu, fiindcă Alpine a avut garanţie şi va plăti penalităţi, mai scrie newsbv.ro.
Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc. Valoarea acestui tronson este de aproape 130 de milioane de lei.
Pe aceeaşi temă:
Braşovul va avea trei autrostrăzi în 2018
De miercuri, Braşovul va avea Centură Ocolitoare în regim de autostradă. Se inaugurează tronsonul care face legătura dintre DN13 şi DN 1
Construirea Autostrăz