Elevii claselor a VI-a ai Şcolii Generale nr. 28 din Braşov au studiat efectele grave pe care le are poluarea asupra mediul înconjurător şi au realizat un top al celor mai poluante oraşe ale lumii. Acţiunea face parte din proiectul „Calitatea mediului, calitatea vieţii” iniţiat în 2008 şi care se va desfăşura pe tot parcursul ciclului gimnazial.
Anul trecut, elevii aflaţi astăzi în clasa a VI-a au demonstrat prin realizarea unor machete din materiale reciclabile şi, ulterior, printr-o paradă de modă din materiale ecologice că ştiu ce înseamnă păstrarea mediului înconjurător. Proiectul „Calitatea mediului, calitatea vieţii” a continuat în acest semestru cu o temă foarte apreciată şi utilă celor mici: un top al celor mai poluante oraşe ale lumii. După luni întregi de studiu, elevii au prezentat cadrelor didactice şi colegilor mai mici roadele muncii lor. În funcţie de numărul total al persoanelor afectate, clasamentul are în frunte oraşul Cernobâl din Ucraina.
Cu toţii au învăţat astfel cât de nocivă este poluarea pentru mediul înconjurător şi sunt convinşi că acţiunea lor va avea impact şi asupra adulţilor. „Scopul general al acestui proiect a fost şi este de altfel realizarea de abilităţi practice. Am reuşit să-i includ în tot ceea ce înseamnă informaţii din cărţi, pliante, reviste şi am păstrat tot timpul legătura prin intermediul calculatorului”, a declarat coordonatorul proiectului, Loredana Szeker, profesor geografie.
Începând cu anul viitor alţi 4 elevi de clasa a V-a vor participa la un proiect internaţional alături elevi ai altor unităţi şcolare. „Există o tematică despre cum văd copiii fenomenele fizice, fenomenele biologice şi tot ceea ce se întâmplă în natură, mai ales efectele poluării. Acesta temă are un efect foarte important asupra personalităţii copiilor”, a declarat Elena Urian, profesor de educaţie tehnologică.
Elevii clas