Grupul All, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de carte locala, al carui pachet de actiuni este detinut de familia Penescu din Capitala, estimeaza in acest an o cifra de afaceri de 4,7 mil. euro, fata de 3,6 mil. euro anul trecut, prin consolidarea pozitiei pe segmentul cartii de practica, hobby si de business, potrivit reprezentantilor companiei.
"Planurile noastre includ pastrarea pozitiei in domeniul cartilor de medicina si ingrijirea copilului, istorie si carte educationala", a declarat Gabriel Scinteia, chief executive officer al grupului All.
Anual, compania publica circa 400 de titluri, in timp ce cota de piata detinuta se ridica la 7-7,5%, potrivit datelor companiei. Cei mai importanti competitori ai grupului All pe acest segment de piata sunt Polirom, Corint, Humanitas, RAO, Nemira, Paralela 45, Teora sau Curtea Veche.
Desi grupul nu opereaza printr-un lant de librarii propriu, cartile sunt distribuite in toate librariile importante din tara.
"Achizitia de carti se mai poate realiza si prin intermediul internetului", a spus Gabriela Preda, coordonator de marketing al grupului. In acest moment vanzarile online de carte detin 7% din rulajul total, adica peste 250.000 de euro. Unul dintre obiectivele companiei este intrarea pe zona multimedia prin mai multe proiecte.
Bugetul de promovare a cartilor, alocat anul acesta, se ridica la aproximativ 380.000 de euro. "Intentia noastra a fost sa demaram cat mai multe campanii noi de promovare, in afara celor traditionale de acum (campanii dedicate cadrelor didactice sau pentru biblioteci, campanii de inceput de scoala)", a spus Gabriela Preda.
Actiunile de promovare a cartilor editate sunt sustinute prin canale clasice, in special in presa scrisa, dar si in mediul online. In top zece al celor mai vandute carti ale editurii se re-marca cele din seria celor 100 cele mai frum