Evaluările din doi în doi ani sunt privite cu optimism de profesori, părinţi şi elevi, care cred că astfel presiunea examenelor va fi mai mică. Un avantaj al testelor periodice este acela că vor da posibilitatea profesorilor să corecteze din timp lipsurile fiecărui copil.
Pentru Mihai Anghel, elev în clasa a V-a D la Şcoala Generală nr. 45 din Bucureşti, examenele nu mai sunt un stres de când participă periodic la diverse concursuri.
De aceea nu se teme dacă din toamnă va fi testat la şcoală din doi în doi ani. „Eu am mers în fiecare an la «Cangurul» la matematică şi la engleză. Ştiu cum e la un examen şi nu-mi este teamă. Nu cred că aceste verificări vor fi mai grele decât exerciţiile de la «Cangurul»", spune Mihai.
Noua lege a Educaţiei prevede introducerea unor analizări periodice, din doi în doi ani, a tuturor elevilor. Astfel, vor fi testaţi copiii din clasele pregătitoare, a doua, a patra, a şasea şi a noua. Potrivit viitoarei legi, la finalul clasei a şasea se vor da două probe, una la limba română sau la cea străină şi alta la matematică, fizică sau chimie.
Evaluarea foloseşte orientării către un anumit liceu, iar rezultatele ei vor fi comunicate părinţilor şi trecute în portofoliul elevului.
Diminuarea stresului
Potrivit ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu, unul din scopurile testărilor periodice este acela de a scădea stresul examenului de admitere: „În corelare cu curriculumul trebuie puse examenele şi evaluările. La ora actuală există o presiune nejustificat de mare pe note, examenele sunt văzute ca o ghilotină. Rolul unei evaluări nu este aceea de a pedepsi, ci de a orienta un elev, respectiv pe părinţii săi, pentru o învăţare remedială, pentru întărirea anumitor lucruri". Evaluarea de la sfârşitul gimnaziului, adică din clasa a noua, urmăreşte, în opinia Ministerului Educaţiei, formarea de competenţe. Experţii