Multe voci din industria presei tipărite speră că iPad, noua tabletă PC de la Apple, va salva ziarele şi revistele, însă euforia este departe de a fi generalizată, scrie publicaţia germană Der Spiegel, citată de Agerpres. Vineri, Apple a lansat miraculosul gadget în Germania, şi încă din primă zi mai multe trusturi media, inclusiv Spiegel, şi-au oferit produsele jurnalistice pe iPad.
Industria are aşteptări mari în privinţa gadgetului de la Apple. Ea se aşteaptă în primul rând ca cititorii să plătească un preţ adecvat pentru a le vizuala produsele pe iPad, aşa cum nu ar fi dispuşi să plătească pentru a vedea conţinutul site-urilor publicaţiilor.
Şi chiar dacă succesul iPad-ului pare asigurat, multe companii din presa scrisă se întreabă dacă succesul său se va reflecta şi asupra ziarelor şi revistelor, aşa că preferă pentru moment o abordare de tipul "aşteptăm să vedem ce se întâmplă".
Revista Stern, spre exemplu, este singura care va veni cu o versiune pentru iPad la sfârşitul acestei veri, permiţând cititorilor să mărească fotografiile prin atingerea ecranului tactil, să acceseze câteva materiale video şi chiar să rezolve puzzle-uri. De cealaltă parte, tabloidul Bild nu va oferi o aplicaţie multimedia până când tehnologia iPad-ului nu se va dovedi suficient de matură.
În ceea ce priveşte influentul cotidian naţional Frankfurter Allgemeine Zeitung nu se ştie încă dacă acesta va fi gata cu versiunea pentru iPad până la lansarea tabletei în Germania, aşa că revoluţia care pare pe punctul de a izbucni este pentru moment greu de dovedit.
Potrivit Der Spiegel, deşi iPad a fost lansat pe piaţa din Statele Unite de aproape două luni, singurul lucru pe care l-au avut de învăţat până acum trusturile din sfera presei scrise a fost că nu e vorba de un succes asigurat.
Cotidienele au fost cele care au avut în particular de suferit. Spre exemplu, Th