Părinţii cumpăra rechizitele la ofertă sau caută cele mai mici preţuri. Comercianţii de papetărie recunosc că vânzările au scăzut chiar şi cu 30 % la începutul acestui an şcolar
Scăderea salariilor bugetarilor şi problemele financiare ale familiilor au redus semnificativ bugetul alocat pentru începutul acestui an şcolar. Părinţii bat magazinele de profil zile în şir, iar la supermarket sunt vânate în special ofertele. Cuvântul de ordine pentru acest început de an şcolar este cumpătarea. „Fetiţa mea cea mare, de 10 ani a urmărit încă din luna august tot ce a aparut în materie de rechizite prin magazine şi a folosit micile ei economii pentru a-şi lua coperţile, penarele şi creioanele pe care şi le doreşte. Iar ghiozdanul şi câteva caiete doar i le-am cumpărat noi, dar ea şi le-a ales demult. Cea mică intră acum la şcoală şi va folosi o parte dintre rechizitele celei mari", explică Alina Tretiu, o mămică de 36 de ani, funcţionar public.
Produsele de fiţe, cu măsură
Cumpărătoarea a preferat un magazin en-gros de rechizite datorită preţurilor ceva mai mici. „Aici am găsit ghiozdan cu Hanna Montana, aşa cum îşi dorea ea la 45 de lei, un preţ de care nu ne putem apropia la alte magazine, unde ajunge şi la 100 de lei ", explică femeia. Părinţii încearcă să împace anul acesta şi pretenţiile copiilor cu bugetul ceva mai mic : „Părinţii se străduiesc să le cumpere încă băieţilor articole cu Spidermen, chiar Jonas Brother, dacă sunt mai mari, iar la fetiţe cu Hanna Montana sau prinţesele Disney, chiar dacă este vorba doar de un singur produs, de regulă ghiozdan. Personajele ridică însă preţul produselor chiar şi cu 25%, mai ales dacă este vorba de Hanna Montana", explică Maria Avram, vânzătoarea unui magazin en-gros de papetărie . Potrivit acesteia, cu 100 de lei se poate încropi un set de rechizite cu tot cu ghiozdan, dacă se renunţă la pretenţii e