Vanzarile Automobile Dacia au urcat anul trecut cu 30%, pana la 1,55 miliarde de euro, pe fondul cresterii exportului.
Automobile Dacia a realizat anul trecut un profit net de peste 100 de milioane de euro, in crestere cu peste 76% fata de anul precedent, pe fondul cresterii puternice a exporturilor de Logan.
"Cresterea capacitatii de productie si implicit a productiei ne-a permis o performanta industriala mai buna, ceea ce s-a tradus in reducerea costurilor", explica Francois Fourmont, director general Dacia.
In aceste conditii, evolutia profitului a fost net superioara ritmului de crestere al vanzarilor, care au ajuns anul trecut la aproape 1,55 miliarde de euro, cu aproape 30% mai mult fata de anul precedent.
"Am profitat de un mix de produs mai avantajos. Nu am mai produs Solenza (peste 5.700 de masini in 2005, potrivit statisticilor APIA - n. red.), dar am inceput productia Logan MCV (aproape 8.500 de unitati in 2006 - n. red.). In plus, am avut in oferta mai multe motorizari pentru Logan", adauga Fourmont.
2006 devine astfel al doilea an de profit pentru Dacia de la venirea ca actionar a Renault, dupa pierderi cumulate in cinci ani de peste 360 de milioane de euro.
Cresterea profitului Dacia se datoreaza aproape in totalitate modelului Logan, care reprezenta la nivelul anului trecut aproximativ 95% din productie.
"Am crescut numarul de schimburi si programul de lucru pentru a face fata cererii foarte mari pentru Logan de pe pietele externe. Oricum pana la inceputul anului viitor vom ajunge la o capacitate de productie de 350.000 de unitati", completeaza Fourmont.
Gradul ridicat de utilizare a capacitatii de productie a permis Dacia sa realizeze anul trecut o marja operationala de 107 milioane de euro (sau 6,9% din cifra de afaceri), adica o zecime din valoarea inregistrata de intreg grupul Renault. @N