A absolvit cursurile universiăţii de economie şi afaceri din Atena şi are un masterat în contabilitate - finanţe obţinut în cadrul London School of Economics. Jurnaliştii de business ar trebui să-şi asume mai mult rolul de educare a cititorilor şi să pună în context orice informaţie publicată, spun directorii de comunicare din bănci care au participat ieri la dezbaterea Comunicare bancară vs. Articole de presă, organizată la finalul conferinţei ZF Bankers Summit 12.
"Nu putem să scriem numai articole cu titluri care cuprind cuvântul "şoc" sau numai articole despre companii care pleacă din România. Mă întreb în câte situaţii se justifică prezenţa cuvântului "şoc" într-un titlu? Dacă discutăm numai despre probleme, când mai avem timp şi de soluţii? ", se întreabă Corina Vasile, directorul de comunicare şi relaţii publice al Raiffeisen Bank.
Ea afirmă că nu se aşteaptă nimeni ca o publicaţie să promoveze doar ştiri pozitive sau să ia apărarea sistemului bancar, dar că lucrurile ar trebui puse în perspectivă şi că explicarea contextului general nu este o chestiune opţională, ci ţine de meseria de jurnalist.
Corneliu Cojocaru, directorul de comunicare al BCR, susţine la rândul său că presa economică trebuie să urmărească mai degrabă emiterea de informaţii obiective şi educarea publicului şi nu vânzarea. "Jurnalistul în sine nu are voie să fie interesat de vânzări; el este obiectiv, iar uneori se vede o lipsă de obiectivitate. Scenariul pozitiv este ignorat de multe ori pentru a aduce în prim-plan partea negativă."
Directorii de comunicare spun că şi-ar dori să interacţioneze mai bine cu jurnaliştii atunci când sunt publicate informaţii despre companiile pe care reprezintă, în condiţiile în care uneori informaţiile nu sunt verificate şi sunt publicate aşa cum au fost primite din alte surse.
"Este de aşteptat c