Este prima lecţie pe care Dan Andrei şi colegii săi instructori de la şcoala de aviaţie din Timişoara o predau viitorilor piloţi: aceea că sunt responsabili de coordonarea unui întreg "arsenal" de comenzi şi că în mâinile lor se află, de cele mai multe ori, nu numai propriile vieţi, ci şi vieţile unor zeci sau chiar sute de oameni, scrie revista BUSINESS Magazin.
În România există momentan puţine şanse pentru cei care doresc să devină piloţi comerciali şi de linie. Dincolo de Şcoala Superioară de Aviaţie şi de câteva şcoli mai mici private, cea mai nouă este Carpatair Flight Training, care a început cursurile în urmă cu doi ani la Timişoara.
Şcoala a pornit la drum după ce compania aeriană Carpatair a decis să investească în formarea de piloţi de la zero, pentru a nu mai fi condiţionată să aştepte absolvenţii Şcolii Superioare de Aviaţie din România sau să depindă de piaţa internaţională, unde piloţii primesc oferte din toată lumea, iar piloţi licenţiaţi pe tipurile de avioane cu care zboară Carpatair se găseau din ce în ce mai greu. Aşadar, conducerea Carpatair a deschis şcoala unde au absolvit în doi ani 67 de piloţi, dintre care a angajat deocamdată 3. Cum află doritorii de noua şcoală, cum îşi plătesc cursurile care nu sunt deloc ieftine şi, nu în ultimul rând, unde se duc dacă nu rămân în staff-ul companiei de la Timişoara?
"Sunt interesaţi în general pasionaţii, iar informaţia orală circulă cu repeziciune extremă; avem de procesat zeci de aplicaţii lunar, dar din cauza constrângerilor financiare ale candidaţilor potenţiali, numai o mică parte finalizează intenţia. De altfel, din aceste motive cumulate, nici nu se organizează târguri de profil, cel puţin în România", potrivit lui Dan Andrei. Şcoala de aviaţie de la Timişoara are în prezent atât cursanţi români, cât şi străini, din Serbia şi Republica Moldova. Carpatai