Viaţa lui poate fi transformată lejer într-un scenariu de film. Pilot de încercări de nevoie, are legături cu Dacia de peste trei decenii.
Gălăţean de origine, a lucrat mult timp înainte de Revoluţie la Constanţa, fiind delegat al unei uzine din Reşiţa pentru a superviza exportul de Dacii. „La ora aceea, dădeam avize de export pentru automobile", povesteşte inginerul Costel Ionescu.
După 1990, aşa cum s-a întâmplat cu multe întreprinderi româneşti, uzina de la Reşiţa a început să facă restructurări şi l-a chemat pe gălăţean în Banat.
„Am preferat să mă întorc la Galaţi, lângă fetele mele", a povestit Ionescu. Şi aşa a ajuns reprezentantul uzinelor Dacia pe lângă Combinatul Siderurgic Galaţi.
Cum trebuia să aibă grijă de tabla ce urma să ajungă la Piteşti pentru construirea Daciilor, Ionescu trebuia să parcurgă distanţe foarte lungi prin combinat şi să facă foarte multe deplasări în interes de serviciu, aşa că a cerut o maşină de la producătorul autohton de automobile.
„Singura variantă la ora aceea ca să îmi dea o maşină pe mână era să devin pilot de încercare. Aşa că am dat examen",a mai spus acesta.
Deşi mulţi ar crede că acest titlu presupune şofatul pe suprafeţe superdificile, în condiţii extreme, lucrurile nu stau tocmai aşa.
„Condiţia era ca în fiecare an să parcurg aproximativ 100.000 de kilometri, pentru a observa problemele care apar în timp la un anumit timp de autoturism", a explicat inginerul.
În 2002 a renunţat la postul de la Dacia, din aceleaşi considerente din care renunţase şi la postul de la Reşiţa şi s-a angajat la o firmă din Galaţi, cu profil auto.
„L-am convins pe patron că poate deveni reprezentant Dacia pe Galaţi şi aşa am fost primii care am adus Loganul pe malul Dunării", ne-a mărturisit Costel Ionescu.
Sunteţi un tip nonconformist. Ce vă place să faceţi în viaţă?
Îmi pla