Doi din capii fostei RATC au de dat din buzunar 650 de milioane de lei. Suma reprezinta diferenta intre suma cu care s-au cumparat doua utilaje si pretul acestora pe piata. "Nici nu era nevoie de aceste masini in regie si nu s-a facut nici macar contract de achizitie", a declarat directorul RATEC, Neculai Abalasei. Cei doi incriminati sint fostul inginer-sef, Iulian Stoica, si fostul sef al serviciului Investitii, Dan Simin. Concluziile apartin directiei de Audit a Primariei, care a definitivat dosarul achizitiei de la fosta RATC. Intr-un an, strungul de lux a functionat numai 20 de ore Cele doua utilaje achizitionate sint un strung si o freza, intr-o singura zi. Pe 14 noiembrie 2001, s-a desfasurat o selectie de oferte la care au participat trei firme: "General Coop" din Piatra Neamt, "Karus Impex" din Iasi si "General Service" din Bucuresti. Pretul cel mai bun, 448 milioane lei fara TVA, a fost oferit de "General Service". Fara alte discutii, strungul a fost achizitionat, receptionat, facturat si pus in functiune tot in aceeasi zi. "A venit o adresa de la «General Service», prin care mi se cerea sa platesc penultima rata, de 100 milioane lei. Dar nu am pe ce da banii, pentru ca nu exista nici un contract de cumparare", declara Abalasei acum citeva luni cum a descoperit achizitia. In aproape un an de zile, strungul nu a functionat decit 20 de ore pentru ca tipul de strung adus nu corespundea cu cerintele RATC. Printr-un referat anterior achizitiei, inginerii RATC cereau un strung tip "carusel", necesar producerii bandajelor pentru roti. In loc, insa, a ajuns, de la "General Service", un strung pentru "prelucrari frontale", inutil regiei de transport. "Astfel de strunguri mai sint in regie, nu era nevoie de achizitia inca unuia", a adaugat directorul RATEC. Nimeni nu se considera vinovat Selectia de oferte s-a facut numai de ochii lumii. Din cele trei firme participa