i noapte, încontinuu. Nu mai contează unde se află soarele pe cer sau cât arată limbile ceasului. În preajma Sfintelor Sărbători, braşovenii au dat iama în hipermarket-uri precum iepurii-n stratul cu varză. Cea mai liniştită perioadă de shopping este dimineaţa, când majoritatea localnicilor muncesc. Atunci, casierii pot să-şi mai tragă sufletul, să-şi bea cafeaua şi să aştepte puhoiul, care îşi face prezenţa odată cu venirea după amiezii. La lăsarea serii, deja cozile sunt imense şi hipermarket-urile par nişte stupi imenşi. „Nebunia” începe încă din parcare. „Nu aveai loc să arunci un ac. Dacă totuşi intrai în parcare, nu mai aveai loc să ieşi”, a spus una dintre braşovencele care şi-au încercat norocul. Abia aproape de miezul nopţii lucrurile se mai potolesc, însă se găsesc destui care au lucrat în timpul zilei să pună mâna pe cărucior. Chiar şi la ora 0.00 braşovenii încă stăteau la cozi, ce-i drept, mult mai subţiri.
Oul lui Johnny Deep
Cele mai căutate produse specifice „ajunului” de Paşte sunt cele tematice: ouă, iepuraşi şi cozonaci. După noua modă, ouăle de ciocolată sunt „ambalate” în vase de sticlă, de ceramică, sau în coşuleţe de răchită, adică sunt în trend: fie el modern, tradiţional sau rustic. Există însă şi varianta „cool”, adică cât mai mare – de dimensiunea unui ou de struţ, împachetat în staniol şi imprimat cu faţa lui Johnny Deep. Oul de Paşte varianta „Piraţii din Caraibe” nu are nicio legătură cu răstignirea Mântuitorului sau cu iepuraşul de Paşte, însă toate aceste tradiţii nu pot face concurenţă cu succesul filmului avut în boxoffice-ul american. Şi apoi, pe lângă ou, primeşti şi un batic similar celor purtate de piraţi, numai bun de defilat în discotecă, imediat ce slujba de Înviere devine plictisitoare. Preţurile sunt pe măsură: oul pirat costă aproape 30 de lei noi, iar celelalte între 10 şi 25 de lei.
Cozon