Braşovenii îşi petrec timpul liber mergând la cumpărături, îşi fac de lucru prin casă sau ies în oraş. Teatrul şi cinema-ul nu se regăsesc printre modalităţile de petrecere a timpului liber, iar pe o poziţie de mijloc se află practicarea sportului sau vizitarea unui „centru comercial”.
Atunci când merg la cumpărături, cetăţenii preferă în special marile centre comerciale şi mai puţin pieţele sau magazinele. Preferate braşovenilor sunt Carrefour, Metro, Selgros, Galeriile Orizont 3000 şi Hard Discount. Persoanele care merg la mall, o fac în compania familiei - în primul rând - şi apoi a prietenilor. Într-un mod ciudat, 9 la sută dintre braşoveni preferă să meargă singuri. Atunci când merg la mall, localnicii de la poalele Tâmpei o fac pentru cumpărături în magazinele cochete, fast-food-uri şi baruri, iar una dintre distracţiile preferate este biliardul.
Jumătate din maşinile din faţa blocului sunt Dacii
Deşi doar 35 la sută dintre braşoveni au maşini personale, măcar se pot lăuda că ele sunt noi. Cei mai mulţi posesori de automobile le-au achiziţionat în ultimii 2 ani, 58 la sută cumpărându-le între 2004-2006. Mai mult de jumătate din cei intervievaţi au maşina neaoşă, de producţie internă, marca Dacia. Deloc de neglijat însă, 44 la sută au maşină străină. Mai mult, doar 40,4 la sută dintre braşovenii care deţin un automobil l-au cumpărat la mâna a doua. Alte mărci auto care se remarcă sunt: Volkswagen cu 10,1 la sută, Renault cu 5,4 la sută, Opel cu 5,4 la sută şi Daewoo cu 4,8 la sută.
Cercetarea a concluzionat că preferata braşovenilor este maşina de clasă medie, 79,2 la sută achiziţionând un astfel de autoturism.
Atunci când achiziţionează un automobil, localnicii se uită în primul rând la preţ, dar şi la marcă, consumul şi dotările standard fiind criterii importante. Mai puţin de 8 la sută ţin cont de design, siguranţa oferită în t