Peste două treimi dintre managerii români consideră că angajaţii lor nu-şi asumă responsabilităţi şi nu se implică în activităţile de la serviciu, dar nu le oferă feedback pentru a rezolva aceste caracteristici comportamentale ale salariaţilor, arată un studiu recent al firmei cu activităţi în consultanţă şi training în management şi vânzări Result Development.
Fie că sunt români, englezi, francezi sau chiar americani, feedback-ul deficitar este o problemă generalizată în rândul managerilor în companiile de pe piaţa locală, arată cercetarea realizată în perioada 2009 - 2011 pe un eşantion de 110 manageri, majoritatea din multinaţionale.
"Dacă în ceea ce priveşte feeback-ul negativ (mustrarea) s-au făcut progrese semnificative în ultimii ani, în ceea ce priveşte lauda, suntem foarte departe. Ca semn de control al unui sistem minimal de feedback este ca fiecare angajat să primească cel puţin o laudă pe săptămână. De multe ori acest lucru nu se întâmplă cu lunile. Managerul român este foarte zgârcit cu lauda, iar angajatului român îi este foame de laude", este de părere Dorin Bodea, senior consultant în cadrul Result Development, care a avut anul 110.000 de euro.
Adrian Lupulescu, Eastern Europe HR Manager al Freescale Semiconductor România, filiala unuia dintre cei mai mari producători mondiali de semiconductori, crede că feedback-ul permanent al managerilor este necesar, dar numai atunci când are o justificare clară. "Feedback-ul trebuie oferit atunci când e nevoie, pentru că angajatul trebuie să înţeleagă dacă ceea ce a făcut e bine sau nu. Dacă e lăudat prea des, atunci managerul se decredibilizează, el trebuie să ofere feedback pozitiv pentru evenimentele ieşite din rutină", spune Lupulescu, care coordonează activităţile de resurse umane pentru 200 de ingineri de pe piaţa locală.
Managerii locali au tendinţa de a prefera angajaţii c