Principala problema a publicitatii romanesti in aceasta perioada nu este scaderea cantitativa, legata de bugetele cheltuite, ci scaderea dramatica a calitatii produsului publicitar, care se vede cu ochiul liber, au spus joi reprezentanti ai unor agentii de publicitate romanesti, in cadrul conferintei Marketing360. Problemele industriei sunt de structura, mult mai vechi decat criza si nu pot fi rezolvate decat daca acest sector se schimba radical, au spus ei. In ceea ce-i priveste, participantii din partea companiilor au zis ca in marketing, acum, conteaza in primul rand eficienta si sa pastrezi increderea in scadere a consumatorilor.
Marea problema a industriei, asa cum e vazuta de cofondatorul agentiei Headvertising Serban Alexandrescu, este ca "s-a dus naibii publicitatea romaneasca. N-are sens sa ma gandesc ca la apartamentul 19 e sparta o teava, cand tot blocul sa sa pice la cutremur". "Daca nu se schimba lucrurile, vom ajunge o industrie de project manageri si de implementat clisee", a spus la randul sau Razvan Matasel, managing partner Arsenoaiei&Matasel. "Am intalnit absolut toate reactiile imaginabile si inimaginabile la criza", a afirmat si Manuela Necula, CEO Ogilvy Group Romania, referindu-se la atitudinea clientilor de publicitate in perioada de criza.
Ce probleme are in prezent industria romaneasca de marketing si comunicare si ce solutii vad oamenii din agentii si din companii, prezenti la Marketing360, eveniment organizat de Evensys:
Serban Alexandrescu, cofondator Headvertising
Daca as lucra intr-o agentie asa cum imi doresc eu, ar da faliment in scurt timp, pentru ca toata lumea, in prezent, gandeste pe stil vechi.
Ca in orice catastrofa ecologica, cand toti fac ce e mai bine pentru ei, in final iese mai prost pentru toata lumea. Cam asa ceva s-a intamplat si in ecosistemul marketingului romanesc in ulti