Investiţiile în dezvoltarea afacerii, aducerea companiei pe profit şi eficientizarea acesteia au fost deciziile câştigătoare ale investitorilor de succes
Faptul că statul român este un prost administrator nu mai miră pe nimeni. Din cauza corupţiei şi a implicării politicului în economie, societăţile de stat ajung să fie căpuşate de diverse firme, astfel încât nu reuşesc decât să se zbată pentru a supravieţui. Realitatea ultimilor ani a dovedit, însă, că, după preluarea de către investitori privaţi, companiile de stat devin profitabile şi nu doar că nu mai sunt o povară pentru buget, ci aduc mulţi bani din taxe şi impozite.
Piloni ai economiei
EVZ prezintă, în cadrul unei campanii, mai multe exemple de succes din economia românească. O privatizare care nu a fost contestată şi care a dus imaginea României în peste 40 de ţări este Automobile Dacia. De la preluarea uzinei din Mioveni de către francezii de la Renault, în 1999, şi până anul trecut, compania a investit în total peste 1,6 miliarde euro.
Cu o cifră de afaceri de 3,1 miliarde de euro, Dacia-Renault a produs 2,9% din PIB-ul României de anul trecut şi a susţinut puternic exporturile ţării.
Un alt exemplu de privatizare reuşită este Alro Slatina, preluată în 2002 de Marco Group, astăzi Vimetco, care a investit până în prezent peste 640 milioane de dolari în România, din care 341 de milioane în tehnologie, potrivit reprezentanţilor companiei. Alro şi-a majorat constant producţia de bunuri cu valoare adăugată. Anul trecut, compania a crescut producţia totală de aluminiu de la 241.000 de tone la 261.000 tone. Producţia de aluminiu procesat a crescut cu 10.000 de tone în 2011, până la 54.600 de tone. De asemenea, Alro a majorat investiţiile totale de la aproximativ 27 milioane de lei, în 2010, la peste 85 milioane de lei, în 2011.
Alro Group plăteşte la buget aproximativ 91 de milioane d