Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC), cel mai mare îmbuteliator de băuturi răcoritoare din ţara noastră, şi-a micşorat, anul trecut, volumul vânzărilor cu 12%, informează un raport al companiei. Este o noutate pentru Coca-Cola, având în vedere că producătorul era o bişnuit cu creşteri constante de la an la an.
„Mediul economic din România continuă să fie foarte dificil, cu şomaj în creştere. Noi avem în continuare o viziune optimistă pe termen lung pe piaţa locală şi să ne concentrăm investiţiile pe eficientizare, pentru a sprijini dezvoltarea businessului în viitor", informează raportul citat.
Coca-Cola HBC România este subsidiara gigantului grec Coca-Cola Hellenic Bottling Company, unul dintre primii trei producători de băuturi răcoritoare din lume.
În 2008, Coca-Cola HBC a înregistrat, în România, o cifră de afaceri de 550 de milioane de euro şi a obţinut un profit net de 66 de milioane de euro, în creştere cu 7,6% faţă de rezultatul din 2007, potrivit datelor publicate la Ministerul de Finanţe. Totodată, Coca-Cola HBC a înregistrat, în perioada analizată, o creştere a volumului de vânzări de 11% faţă de anul anterior.
Piaţa internă a băuturilor răcoritoare (incluzând şi apa minerală) este estimată de competitori la aproximativ un miliard de euro. Principalii producători sunt Coca-Cola HBC, Pepsi Americas, European Drinks şi Romaqua.
Coca-Cola Hellenic deţine în România două fabrici de băuturi răcoritoare (la Ploieşti şi Timişoara) şi una de apă minerală, la Poiana Negri, judeţul Suceava. Anul trecut, compania a închis fabrica din Iaşi, mutând producţia în Republica Moldova, şi pe cea de apă mineral din Floreni, judeţul Suceava, relocând-o la Poiana Negri. Compania produce branduri de băuturi răcoritoare precum Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Fanta sau Sprite, dar şi apele minerale Izvorul Alb şi Poiana Ne