Seful UniCredit Tiriac Bank spune ca apar semne de dezghetare a creditului pentru companii, dar e prea devreme pentru previziuni optimiste.
UniCredit Tiriac Bank va continua "inainte de toate" strategia de crestere organica, pentru ca este destul spatiu lasat pe piata de bancile care nu mai au suflu sau care resimt problemele bancilor-mama, afirma Rasvan Radu, presedintele executiv al bancii.
"Lucram la un plan strategic pe urmatorii 3-5 ani prin care practic vom actualiza fosta strategie cu extinderea retelei la 300 de unitati. Cert este ca in noul plan cresterea se va baza pe alte produse fata de ceea ce gandisem inainte de criza", spune Radu.
UniCredit a ramas in 2009 o banca in care afacerile corporate au avut o pondere dominanta. "Segmentul corporate s-a dovedit mai robust si a adus mai multa valoare decat retailul, care a fost afectat de cresterea substantiala a costului riscului."
Va avansa retailul anul acesta? "Vrem sa crestem pe retail, dar sa vedem pe care produse si pe ce sub-segmente de piata. Vrem sa incurajam creditul in lei, mai ales pentru consum."
Seful UniCredit afirma ca promovarea creditarii in moneda nationala devine o politica pentru banca sa pe masura ce dobanzile la lei scad pe piata. "Suntem deschisi sa incurajam creditul in lei si intrevedem noi scaderi ale dobanzii-cheie, urmate chiar si de reducerea rezervelor minime obligatorii, ceea ce in mod clar va face creditul in lei mai atractiv, cel putin pentru finantari pe termen scurt."
Totusi, Rasvan Radu sustine ca scaderea dobanzilor nu are legatura cu repornirea creditarii, desi crede ca deja este vorba de un adevarat trend descendent si nu de o situatie conjuncturala. "Poate avea legatura cu cresterea increderii consumatorilor."
Cat priveste relansarea creditului pentru companii, bancherul spune ca apar semne ale "dezghetului cererii", insa nu