Românii alocă mai mulţi bani pentru cumpărăturile online, în prima jumătate a acestui an cheltuind 6,44 milioane de lei (fără TVA) numai prin intermediul 2Parale - cea mai mare reţea de afiliere din România - adică de aproape patru ori mai mult decât în perioada similară a lui 2010.
Valoarea medie a unei comenzi a crescut cu peste o treime faţă de anul trecut, până la 233 de lei (fără TVA), dacă nu ţinem cont de tranzacţiile efectuate pe site-urile de reduceri colective.
Potrivit raportului realizat pe activitatea 2Parale din primele şase luni ale anului, românii cheltuiesc mai mulţi bani la o singură tranzacţie online. Dacă în prima jumătate a lui 2010 peste jumătate dintre comenzile online nu depăşeau valoarea de 100 de lei (fără TVA), anul acesta doar 40% dintre tranzacţii sunt mai mici de 100 de lei (fără TVA). Proporţia cumpărăturilor care trec de valoarea de 400 de lei a rămas aceeaşi în ultimul an.
"Încrederea românilor în comerţul online a crescut semnificativ în acest an. O dovedesc atât creşterea valorii medii a unei tranzacţii, cât şi numărul vânzărilor online, aflat într-o creştere accelerată.
Suntem extrem de optimişti pentru evoluţia pieţei în următorii ani şi ne menţinem estimarea anterioară privind depăşirea în acest an a pragului de 1 milion de cumpărători online în România.", spune Dorin Boerescu, CEO 2Parale.
Fashion şi IT&C sunt de altfel cele mai atractive segmente pentru cumpărătorii online
Cea mai mare vânzare efectuată prin 2Parale în primul semestru a depăşit valoarea de 35.600 de lei (fără TVA), tranzacţie efectuată pe segmentul IT&C. Afiliatul care a generat această vânzare a câştigat un comision de 381 de lei. Pentru produsele IT&C, cei mai mulţi bani per vânzare s-au cheltuit în luna mai, când valoarea medie a unei comenzi a fost de peste 800 de lei (fără TVA). @