Experţii în responsabilitate socială corporatistă (CSR) s-au reunit la Bucureşti săptămâna aceasta şi au încercat să găsească răspunsuri la marile întrebări ale crizei economice: cum poţi motiva echipa, în condiţiile în care nu le mai poţi acorda bonusuri în bani sau chiar trebuie să scazi salariile şi să renunţi la o parte din angajaţi?
"Pe timp de criză, se ştie că dacă nu îndrepţi atenţia spre angajaţi, pierzi. Trebuie să faci ceva, fie că nu le tai din salarii, fie că le îmbunătăţeşti sau le creezi ceva special, ceea ce arată cel puţin grija pe care o ai faţă de ei şi faptul că sunteţi de aceeaşi parte a baricadei", explică Luminiţa Oprea, fondator şi strateg al Saga Business & Community, iniţiatoarea seriei de conferinţe internaţionale de CSR, autorul primei cărţi de CSR din România şi lector CSR la Facultatea de Jurnalism şi Comunicare din cadrul Universităţii Bucureşti. Ea mai explică de ce, ca angajat, este foarte important cum ţi se spune dacă trebuie să ţi se reducă salariul sau să ţi se ia din bonusuri, în această perioadă. "Dacă ţi se trimite pur şi simplu o înştiinţare prin e-mail sau dacă ţi se dă un flyer, nu simţi comunicarea şi atunci scade şi motivarea ta, ca angajat. Dacă ar avea loc genul de comunicare mai personalizată, angajaţii ar fi mai motivaţi, iar compania ar avea de câştigat. Cuvintele pe care le folosim sunt conductori de energie şi în momentul în care se stabileşte comunicarea reală, liderul a câştigat echipa de partea lui. Dacă este doar un exerciţiu de buze, se simte. În momentul în care eu, ca angajat, sunt doar un nume, atunci demotivarea mea creşte", explică Luminiţa Oprea.
Liderilor le rămân, în criza financiară, foarte puţine metode de a-şi păstra echipa şi mai ales motivarea angajaţilor, pentru a garanta eficienţa muncii lor. "Criza înseamnă schimbare. Eu nu pot să-mi conduc oamenii în stilul vechi. Paradi