Elevii din şcolile profesionale şi cu profil tehnic învaţă carte, fac şi practică, dar ceea ce învaţă ei nu se prea potriveşte cu ce cer angajatorii de pe piaţa muncii. Tocmai din această cauză, ieri, Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov s-a întâlnit cu reprezentanţii mediului de afaceri, în cadrul seminarului „Adaptarea ofertei educaţionale a unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic la dinamica pieţei”. „Acţiunea, organizată de IŞJ şi Camera de Comerţ si Industrie, vizează corelarea dintre nomenclatorul de meserii acceptat ca document de Ministerul Educaţiei Cercetării şi Inovării şi clasificarea ocupaţiilor din România, un document emis de Ministerul Muncii şi de către Institutul Naţional de Statistică. Cele două documente ar trebui să fie identice pentru că după cel de-al doilea se fac angajările, iar primul dă finalitate în sistemul de educaţie”, a declarat, ieri, Carmen Tănăsescu, inspector şcolar general la IŞJ Braşov. Totodată, factorii implicaţi mai vor să elaboreze o propunere legislativă pe care vor să o înainteze parlamentarilor braşoveni, pentru ca aceştia, la rândul lor, să o transmită mai departe. Pe piaţa muncii există discrepanţe în ceea ce priveşte nomenclatorul de meserii şi clasificarea ocupaţiilor din România. Astfel, elevii se trezesc că termină la un anumit profil şi că ceea ce au învăţat ei nu se mai caută pe piaţă. Mai există şi situaţia în care elevul care face practică la diferite firme nu este plătit, deoarece nu are statut de angajat. „Noi am vrea ca modelul bavarez, unul în care elevii fac trei zile şcoală, iar două fac practică plătită, să fie unul funcţional şi aici. În acest mod, elevul ar fi mai motivat pentru a ajunge la performanţă”, a declarat Carmen Tănăsescu.
Pe de altă parte, Nicolae Ţucunel, directorul CCI Braşov, apreciază această colaborare cu mediul şcolar. „Educaţia şi formarea elevilor trebuie să fie o p