Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România nu este de acord cu angajamentele de privatizare asumate de Guvern, prin vânzarea de acţiuni la companii importante deţinătoare de monopoluri naturale, precum Transelectrica şi Transgaz, respingând şi privatizarea CFR Marfă. Asociaţia susţine că privatizările ar trebui făcute prin majorări de capital. Aceeaşi procedură a fost aplicată în anii precedenţi pentru cinci din cele opt filiale Electrica.
"AOAR a solicitat şi revine public cu cererea de a se proceda la privatizări prin creşterea capitalului companiilor vizate, prin emiterea de acţiuni noi, sprijinind în acest fel strategia investiţională a acestor companii. Conform discuţiilor informale avute de reprezentanţii AOAR cu delegaţia FMI din România, a rezultat că nu a fost impusă metoda de privatizare prin vânzarea unor pachete de acţiuni, soluţia de privatizare fiind o opţiune a Guvernului României", se arată într-un comunicat al asociaţiei.
Totodată, reprezentanţii oamenilor de afaceri resping privatizarea CFR Marfă prin vânzarea pachetului de acţiuni.
"Comisia Europeană a aprobat la 30 ianuarie 2013 «un compromis» care permite unor ţări ca Germania şi Franţa să menţină holdingurile feroviare (infrastructura căilor ferate, transport pasageri şi transport marfă) chiar şi după anul 2019, compromis care atesta încă o data, după acorduri CE privind «a treia cale», excepţia de la acordul valabil la nivel UE privind piaţa unică energetică. Acest acord care exceptează aceleaşi două ţări procesului de «unbundling» impus României în sectorul energetic arată că în continuare la nivelul UE unele măsuri se aplică discriminatoriu doar ţărilor care au redusă capacitatea de lobby la nivelul CE", se spune în comunicat.
AOAR susţine că, la fel ca guvernele anterioare, cabinetul Ponta nu practică transparenţa şi deschiderea pentru dial