Scăderea din primele trei luni a veniturilor Allianz-Ţiriac ar putea fi compensată parţial până la sfârşitul anului de creşterea vânzărilor de poliţe nonauto şi asigurări de viaţă.
Allianz-Ţiriac, a doua companie din piaţa asigurărilor, a subscris în primele trei luni din 2011 prime brute de 256 milioane lei (circa 61 mil. euro), cu 7% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut din cauza scăderii vânzărilor de poliţe auto.
Declinul afacerilor a încetinit totuşi comparativ cu anul trecut, când asigurătorul a subscris un volum de prime cu 20% mai mic decât în 2009 şi a pierdut după şapte ani poziţia de lider al pieţei.
"Realizările din primul trimestru sunt în linie cu aşteptările noastre şi ne fac să fim optimişti în ceea ce priveşte proiecţiile anuale. Am înregistrat o creştere a veniturilor pentru întreg portofoliul nonauto, iar această evoluţie reduce gradul de dependenţă al rezultatelor noastre de activitatea de asigurări auto", a declarat Rangam Bir, directorul general al Allianz-Ţiriac. Compania a obţinut în intervalul ianuarie-aprilie un profit brut de 3 milioane lei (circa 700.000 de euro). Compania nu a publicat şi datele privind câştigul obţinut în perioada corespunzătoare a anului trecut, dar raportul trimestrial al grupului german Allianz indică un profit operaţional de 1 mil. euro doar din asigurări generale în primul trimestru din 2010.
Veniturile din poliţe de asigurări generale s-au diminuat cu 9% şi au ajuns la 232 milioane lei (55 mil. euro), scăderea fiind generată exclusiv de vânzările mai mici de asigurări de răspundere civilă auto (RCA) şi Casco. Subscrierile pe aceste două clase au coborât cu aproape 16% în primele trei luni, până la 165 milioane lei (39 mil. euro).
Asigurătorii locali au redus tarifele la asigurările de răspundere civilă auto (RCA) cu 20-25% în campania de iarnă, când aproape 1,5 mi