Sfarsitul lunii septembrie va marca o premiera in Timis: aici se va finaliza prima centura ocolitoare a unui oras. Este vorba despre orasul Deta, cu o populatie de 8.000 de locuitori, ce se afla in sudul judetului. Viceprimarul Petru Roman a spus ieri ca lucrarile au inceput in anul 2003, cu finantare de sase milioane de euro de la bugetul de stat.
soseaua are o lungime de sase km si poate suporta un trafic zilnic de 5.400 de masini. Proiectantii au gasit solutiile potrivite pentru a elimina traversarea pasajelor de nivel peste liniile CF. In zona orasului Deta, DN59 traverseaza la nivel liniile de cale ferata de pe ruta Timisoara-Moravita. Traficul este acum perturbat frecvent de inchideri ale barierei (28 de inchideri in 24 de ore), ceea ce duce la aglomerari de autovehicule si marirea duratei de parcurs. Pe de alta parte, circulatia autovehiculelor prin oras, in special a autovehiculelor grele, afecteaza sanatatea locuitorilor, prin emisiile ridicate de noxe si poluare fonica, ale carei cote depasesc cu mult normele maxime admise. Latimea noului traseu va fi de 12 metri, partea carosabila reprezinta sapte metri.
Orasul Buzias ar putea fi urmatorul care va avea centura de ocolire. Consiliul Judetean Timis va accesa fonduri prin Programul Operational Regional, partea de Infrastructura, pentru realizarea acestui obiectiv. Valoarea lucrarilor se ridica tot la circa sase milioane de euro. Sursa de finantare ar putea fi si creditul pe care CJ Timis il va lua de la o banca. Timisoara asteapta, de mai bine de cinci ani, finalizarea unei sosele de centura, dar lucrarile la primul tronson nici macar nu au trecut de 40%. Sfarsitul lunii septembrie va marca o premiera in Timis: aici se va finaliza prima centura ocolitoare a unui oras. Este vorba despre orasul Deta, cu o populatie de 8.000 de locuitori, ce se afla in sudul judetului. Viceprimarul Petru Roman a spus i