Televiziunile grupurilor Media Pro şi Intact au livrat anul trecut peste jumătate din puncte de audienţă (GRP) furnizate de posturile tv. Piaţa tv din România este dominată de două mari Televiziunile grupurilor Media Pro şi Intact au livrat anul trecut peste jumătate din puncte de audienţă (GRP) furnizate de posturile tv.
Piaţa tv din România este dominată de două mari grupuri: Pro TV SA şi Intact. Potrivit monitorizărilor, în anul 2007, cele două trusturi au deţinut aproape 60% din volumul de audienţă furnizat de piaţa tv.
Astfel, Pro TV SA, companie ce deţine licenţele pentru Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema şi sport.ro, a livrat 38% din totalul punctelor de audienţă în mediul urban (Gross Rating Point - GRP), în timp ce Intact, grup ce reuneşte Antena 1, Antena 2, Antena 3 şi Euforia Lifestyle, a deţinut o cotă de piaţă de 20%. Se observă şi cota redusă a televiziunii publice (9%), cu precizarea că spaţiul de publicitate este mai mic faţă de cel de la televiziunile comerciale.
Anul trecut, Pro TV SA şi-a consolidat protofoliul prin rebranduirea canalului de sport, sport.ro, şi prin preluarea, la sfârşitul anului, a francizei MTV România (canal care nu a fost inclus în Pro TV SA, în această monitorizare). La rândul său, Intact, grup de televiziuni cu nume generic controlat de familia Voiculescu, a replicat prin lansarea canalului Antena 2, care cu greu încearcă să-şi construiască o identitate. În schimb, Euforia Lifestyle a devenit un canal cu personalitate puternică în oferta de programe tv ce vizează publicul feminin.
Dintre toate televiziunile, Pro TV a livrat cel mai mare număr de GRP-uri în mediul urban, 517.908. Este urmat de Antena 1 (372.562) şi de Acasă (244.922). Grupul Intact pare decis să atace în acest an cota de piaţă a Pro TV SA, prin lansarea a două televiziuni de nişă, Arenna TV (sport) şi Business TV (