Mircea Marian: „Asta-i viața: noi, ziariștii, știm cum să vindem un cadavru. Dar și mai bine ne pricepem să băgăm sub preș un scandal, atunci când știm că mai toată nomenklatura din media riscă să fie mânjită”.
De ce n-a abordat Realitatea TV povestea șantajului („subiectiv” - dixit Cătălin Macovei) pe care Roșca Stănescu a încercat să-l exercite asupra președintelui Agenției de Integritate?
Pentru că era prea preocupată să comemoreze moartea actorului Gheorghe Dinică. Aceasta a fost explicația oferită de Adrian Ursu, director editorial la Realitatea.
„E scandalos să vreți să dați deoparte subiectul Gheorghe Dinică, cel care a ținut astăzi agenda televiziunilor!”, i-a spus Ursu lui Traian Ungureanu, atunci când acesta din urmă a vorbit despre rușinoasa tăcere care s-a lăsat peste scandalul „Chirieac- Roșca”.
Ca o paranteză, de mult ce-i păsa de Dinică, emisiunea lui Ursu era titrată fie „Băsescu, neam cu mama Omida”, fie „Băsescu: trăiți bine în 2029”, fie „Băsescu-și înghite dizolvarea”.
Să trecem peste modul grețos în care televiziunile storc audiență și bani din moartea unor personalități. Asta-i viața: noi, ziariștii, știm cum să vindem un cadavru. Dar și mai bine ne pricepem să băgăm sub preș un scandal, atunci când știm că mai toată nomenklatura din media riscă să fie mânjită.
Nu a trecut mult timp de când Roșca Stănescu se afișa alături de președintele Ion Iliescu la inaugurarea unei rețele de difuzare a presei, o inițiativă a Clubului Român de Presă (CRP). Era în 2004, și CRP era condus de Cristian Tudor Popescu. Cei care i-au permis fostului director al ziarului „Ziua” să implice breasla în afaceri cu puterea politică nu spun nimic despre ultimele isprăvi ale partenerului lor de club.
Sau, să privim puțin la evoluția lui Chirieac: cum s-a făcut ca o astfel de nulitate