Una dintre veştile mari ale acestei săptămâni a implicat un refuz. Refuzul fondatorului Snapchat de a-şi vinde produsul către Facebook contra unei sume de trei miliarde de dolari. Asta înseamnă că cea mai mare reţea socială era dispusă să investească în Snapchat de trei ori mai mult decât în Instagram.
Snapchat este o companie cu 20 de angajaţi, în vârstă de doi ani şi care valorează miliarde, deşi nu produce nimic. Valorează pentru că majoritatea tinerilor, adolescenţilor, sunt interesaţi să fie anonimi pe Internet sau cel puţin să folosească o aplicaţie sau o reţea unde nu au cont şi părinţii sau rudele mai mari. The Wall Street Journal informa cu privire la propunerea Facebook înaintată către Snapchat.
Ce îţi permite Snapchat să faci este să trimiţi cuiva o poză sau un mesaj, iar după 10 secunde de când le-a văzut să se şteargă automat acestea. Şi aplicaţia a ajuns la succesul din prezent pe filosofia lui Even Spiegel, fondatorul, care susţine că în online aplicaţia sa a schimbat percepţia asupra a ceea ce înseamnă să ştergi conţinut.
„În online, când ştergi ceva e de regulă de rău sau pentru că te simţi stânjenit. (...) Noi le propunem oamenilor să îşi aducă aminte lucruri, dar să nu încerce să le salveze“, a spus Spiegel, citat de The Telegraph. Astfel, aplicaţia lui le dă oamenilor ocazia să se manifeste fără să se gândească la posibilele dovezi care rămân. El a declarat că nu e împotriva lucrurilor permanente, dar punctul de start trebuie să fie că totul e efemer.
„Social media este despre a te împrieteni cu oameni ca să te invite la vreo petrecere sau să primeşti o slujbă. Dacă aşa stau lucrurile, atunci Snapchat e locul de joacă“, a mai spus Spiegel. „[În online] tot ce faci ajunge să fie în legătură cu altceva de dinaine. Hai să ştergem totul, să păstrăm lucrurile importante şi să organizăm acel 1% care merită păstrat“, a argumentat