Grupul de Investigaţii Politice a făcut ieri publice o serie de documente, care demonstrează că, pe vremea cănd era ministru al Transporturilor, Traian Băsescu a avizat operaţiuni prin care banii publici erau deturnaţi in buzunare private. Potrivit lui Mugur Ciuvică, Băsescu este cel care a lansat reţeta comisioanelor de 10% in 1999.
Grupul de Investigaţii Politice (GIP) a făcut ieri publice o serie de documente care demonstrează că, pe vremea cănd era ministru al Transporturilor, Traian Băsescu a avizat operaţiuni prin care banii publici erau deturnaţi in buzunare private. Â
In 1998, ministrul Transporturilor de atunci, Traian Băsescu, a reorganizat SNCFR, infiinţănd mai multe societăţi comerciale aflate in subordinea Ministerului Transporturilor, intre care şi Societatea de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF) SA, la conducerea căreia l-a numit pe Mircea Dinu, un apropiat de-al său.
CONTRACTUL. In mai 1999, SAAF a incheiat un contract prin care a inchiriat şi apoi a văndut mai multe locomotive firmei germane Karsdorfer. In paralel, SAAF a incheiat fără licitaţie un contract de comision prin care a plătit 10% din valoarea contractului cu Karsdorfer unui SRL - KOR Industrie.
SRL-ul a fost infiinţat la 28 septembrie 1998 de cetăţeanul romăn Ramiro Rotărescu impreună cu Jurgen Wilhelm Katzer şi Arnfried Arthur Oeser. La două luni şi jumătate de la infiinţare, la 18 decembrie 1998, KOR Industrie SRL a primit fără licitaţie din partea SAAF SA un contract de comision. Contractul stipula: KOR Industrie SRL va primi "un comision de 10% din valoarea contractului care se va incheia intre firmele SAAF SA - Romănia şi Karsdorfer Eisenbachngesellschat mBH". Contractul conţinea o clauză care permitea "extinderea asupra contractelor ulterioare ce se vor semna cu firma Karsdorfer". Astfel, la 16 februarie 2001, in urm