Ministerul Educaţiei a dispus, miercuri seara, ca toate lucrările la proba de limba şi literatura română din cadrul Evaluării naţionale să fie corectate din nou în baza unui barem „adaptat" situaţiei.
În cazul controversatului subiect de gramatică de la proba scrisă de limba română, Ministerul Educaţiei a decis să modifice baremul de corectare astfel încât să fie considerate corecte ambele varinte de răspuns.
Aşadar elevii care au susţinut proba vor primi acelaşi punctaj indiferent dacă au răspuns că propoziţia analizată este subordonată subiectivă sau subordonată predicativă.
În consecinţă, la corectarea lucrărilor, ambele răspunsuri vor primi câte şase puncte.
Conform vechiului barem, după care s-a corectat iniţial, cele şase puncte se cuveneau doar pentru răspunsul "propoziţie subordonată subiectivă".
Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, declarase în aceeaşi zi (miercuri), că elevii care n-au răspuns conform baremului vor primi cele şase puncte aferente subiectului respectiv numai dacă vor face contestaţie şi dacă acestea vor fi determinante pentru repartizarea lor la liceul pe care l-au ales ca primă opţiune.
"Toţi elevii care au răspuns că respectiva propoziţie este subordonată predicativă vor fi notaţi potrivit baremului, respectiv depunctaţi la această cerinţă. Nota finală va fi deci mai mică, per total, cu 0,15. Elevii pot face contestaţie privind acest subiect. În schimb, le promit că vor primi acest punctaj la repartizarea computerizată, dacă depunctarea de la gramatică îi va pune în situaţia de a pierde locul dorit la admiterea în liceul pentru care au optat", a afirmat Pop.
La al doilea subiect al probei de limba română, elevilor li s-a cerut să precizeze tipul propoziţiei subordonate (atributivă, predicatică sau subiectivă) din fraza "Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii"