Ieri a avut loc inaugurarea lucrărilor la Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav, după mai bine de opt ani de la prima discuţie purtată între investitorul Ronald Weisberger şi preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu. Evenimentul a avut loc în prezenţa ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, sosit la finalul inaugurării din cauza traficului infernal de pe DN 1. Hotărârile prin care consiliile judeţene din Braşov, Covasna şi Harghita şi consiliile locale din Braşov şi Ghimbav au aprobat înfiinţarea aeroportului, dar şi „actul de naştere” care consfinţeşte începerea lucrărilor „azi, 14 aprilie 2008”, au fost puse în-tr-o „capsulă a timpului” şi îngropate la piatra de temelie a aeroportului.
Toţi cei prezenţi la eveniment, reprezentanţi ai autorităţilor locale, dar şi mulţi oameni de afaceri, au fost extrem de bucuroşi de realizarea acestui obiectiv, care va atrage mai mulţi turişti străini, dar şi investitori la Braşov. Ronald Weisberger, preşedintele companiei canadiene Intelcan, cea care va construi aeroportul, a declarat că este extrem de fericit de faptul că în sfârşit lucrurile au început să se mişte în ceea ce priveşte construirea acestui obiectiv la Braşov, oraşul său de origine, chiar dacă a durat destul de mult timp până la finalizarea traseelor birocratice. „Dacă era un alt investitor în afara domnului Weisberger ar fi plecat de mult”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, care ar dori ca aeroportul să fie denumit „Iosif Şilimon”, după numele unuia din marii ingineri ai aviaţiei române.
Weisberger a declarat că finanţarea aeroportului va fi asigurată de trei bănci din Elveţia, Portugalia şi Austria. Acesta a mai spus că aeroportul de la Braşov nu va fi în concurenţă cu cel de la Sibiu, din moment ce „acolo se face o treabă neprofesionistă, pentru că nu e normal ca aeroportul să fie la mai mult de 5