Uzina Szentgotthárd, amplasată la doar câteva sute de metri de graniţa Ungariei cu Austria, produce motoare pe benzină pentru segmentul autoturismelor de dimensiuni medii începând cu 1992. Aceasta este singura uzină în care se produc motoare Family1 (de 1,6-1,8 litri) pentru fabricile de asamblare Opel din Europa, furnizând de asemenea motoare şi piese pentru motoare pentru alte mărci internaţionale ale GM. În vara acestui an a demarat producţia noilor motoare de 1,6 litri SiDi Turbo pe benzină şi noului 1,6 litri CDTi diesel ambele pentru Opel Astra şi Zafira, pentru ca anul viitor să urmeze un motor de 1,0 litri în trei cilindri, care va concura direct cu cel de 1,0 litri EcoBoost produs de Ford la Craiova şi cel de 0,9litri produs de Renault la Mioveni.
“Atunci când proiectul a fost anunţat, în uzină lucrau circa 600 de angajaţi, iar pe măsură ce volumul de producţie creşte, până în 2016 vom avea peste 800 de noi locuri de muncă, pentru a ajunge la aproape 1.500 de salariaţi. Vârsta medie în fabrică este de puţin sub 40 de ani. Vom mai produce pe lângă motorul de 1,0 litri anunţat şi unul de 1,4 litri începând cu 2015, iar cel cu trei cilindri în 2014. cel de 1,8 litri va fi aspirat pentru piaţa din Statele Unite, şi va veni la sfârşitul anului 2015. iar atunci va veni şi unul supraalimentat de 1,6 litri”, a spus unul dintre executivii uzinei General Motors.
Opel a primit ajutor de stat de la statul maghiar, în linie cu regulamentele Uniunii Europene, pentru pregătirea angajaţilor, scutiri de taxe şi ajutor financiar. Noii angajaţi vor veni atât din Szentgotthárd, cât şI de pe o rază de 60 km în jurul fabricii. Salariul mediu în uzină este confidenţial, dar putem spune că avem costuri foarte competitive şi nu avem niciun austriac pe ştatul de plată.
În 2012 a fost inaugurată o nouă fabrică de motoare. Flex Plant, o investiţie de 500