Tehnicile de headhunting sunt folosite, mai nou, şi ca metode de căutare a partenerilor de viaţă. Vânătorii „de creiere şi de inimi“ le dau o mână de ajutor oamenilor de afaceri: le recomandă persoane cu preocupări asemănătoare, cu care să poată întemeia relaţii de durată.
Pentru că îşi dorea o parteneră de viaţă, Dave, expat venit în România, a ales să apeleze la vânătorii de inimi de la agenţia „Umbrella for Two", specializată pentru clienţi din zona business. „Am întâlnit-o pe Oana (Totora, consilierul personal - n.r.) pe scările de la biroul agenţiei din Bucureşti, într-o seară plăcută. La o ţigară mi-a explicat că procesul în care urma să intrăm are o rată de eşec de patru din cinci cazuri. Atunci am început să mă îngrijorez", povesteşte Dave, pe site-ul BucharestExpat.ro. Citiţi şi: Secretele relaţiilor care trec testul timpului
Discuţia celor doi a fost lungă şi detaliată. „În cele două ore m-am simţit interogat ca şi cum aş fi fost după gratii - despre viaţa mea, despre trecut, despre viitor, despre atitudini, sentimente, prieteni, nevoi, motive de divorţ, hobby-uri. SRI-ul a pierdut un agent foarte bun!", glumeşte Dave. Când Oana i-a spus „Ne vedem săptămâna viitoare", s-a bucurat foarte tare. „Minunat! Când vedem fotografiile şi profilurile unor femei frumoase?", a întrebat grăbit. Oana a afişat un zâmbet rece: „Nu aşa de repede. Este un proiect serios, pe termen lung. Nu vrem să faci pe nimeni să-şi piardă timpul", i-a spus ea.
O nişă de clienţi bine stabilită
Majoritatea persoanelor care îşi caută perechea prin intermediul agenţiei lucrează în multinaţionale, însă nu toţi, spune Oana Totora, personal matchmaker şi unul dintre fondatori. „Sunt şi avocaţi, doctori, designeri, arhitecţi, regizori. Căutăm persoane care să fi ajuns la o maturitate profesională", punctează ea. Profesional - middle-top sau senior-expert -, sau so