Un sfert dintre români nu ştiu că pot folosi servicii publice online, 50% apreciază că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente şi doar 11% sunt preocupaţi de securitatea datelor personale, potrivit unui studiu realizat pentru Comisia Europeană.
"În România 59% din respondenţi preferă contactul direct, 47% consideră că serviciile publice necesită vizite şi depuneri de documente, iar 24% din respondenţi nu ştiau de existenţa acestor servicii online", explică Kevin von Gamm, Chief Sales Officer Capgemini Romania, citat de mediafax.ro.
Pe de altă parte, doar 11% din români s-au declarat îngrijoraţi de securitatea datelor personale.
Unul din cinci români spune că nu găsește informaţii suficiente despre serviciile online sau chiar serviciile în sine, 8% au abandonat utilizarea serviciilor online din cauza dificultăţilor întâmpinate, iar un procent similar au renunţat la serviciile online din cauza deficienţelor tehnice.
Studiul arată că, la nivel european, 80% din utilizatorii de servicii eGovernment apreciază rapiditatea şi 75% flexibilitatea serviciilor. Economisirea banilor a fost considerat al treilea motiv de folosire a acestor servicii.