Risipa de fantezie si talent
E trist cand constati o explozie de fantezie, talent regizoral si actoricesc, investite pentru a ilustra un text caznit, fragil ca substanta si mesaj. "Sado-maso blues bar" este un spectacol inventiv, original ca expresie teatrala, dar fara suport dramaturgic.
Teatrul Foarte Mic, care in curand isi va inchide portile pentru ca intra in consolidare cladirea, a gazduit un generos proiect pentru sprijinirea afirmarii tinerilor creatori din teatru. "Sado-maso blues bar" face parte din acest proiect, readucand in atentie pe Gianina Carbunariu, o personalitate activa si valoroasa a tinerei generatii de creatori. De la examenul de absolvire al sectiei de regie de la UNATC, cu "Ma cheama Isbor. Sunt o leoaica", a atras atentia asupra sa prin coerenta unei viziuni regizorale originale. Au urmat apoi "Stop the Tempo" la Teatrul Luni si "mady-baby.edu" la Teatrul Foarte Mic, spectacole moderne ca expresie teatrala, Gianina Carbunariu fiind si autoarea textelor. Astfel, tanara regizoare s-a afirmat si ca dramaturg, cu reale capacitati, preocupat de problemele generatiei sale, dezbatute direct,
in limbajul specific celor ce se cred "cool". Asa a inceput si drumul Gianinei Carbunariu in plan international. Este printre foarte putinii dramaturgi autohtoni ale caror piese se joaca in Germania, Franta, Irlanda, cu succes. Gianina Carbunariu s-a dedicat teatrului independent fiind o personalitate complexa, regizor si dramaturg deopotriva, inzestrata cu o forta creatoare aparte. Tocmai de aceea este surprinzator de ce a ales pentru a regiza "piesa" Mariei Manolescu, "Sado-maso blues bar", un text minor, vulgar, lipsit de miza, taman pe "ala" cu pretentii de a fi apropiat "trend"-ului ce intrebuinteaza pretexte erotice ca sa castige publicul. "Am citit odata pe un site de gen: Accept numai romani foarte supusi si umili care sunt in stare sa pl